Ινομυώματα

Τα ινομυώματα είναι από τις πιο συχνές καλοήθεις παθήσεις τη μήτρας.

12 με 25% των γυναικών σε αναπαραγωγική ηλικία έχουν κάποιο ινομύωμα, είτε αυτό παρουσιάζει συμπτώματα, είτε όχι.

Χονδρικά πρόκειται για στρογγυλά μορφώματα μυικού και ινώδους ιστού στο εσωτερικό της μήτρας.

Ακόμα και στην εφηβική ηλικία μπορούν να εμφανιστούν, αν και σπάνιο, ενώ τις περισσότερες φορές, μειώνονται σε μέγεθος μετά την εμμηνόπαυση.

Παράγοντες κινδύνου αποτελούν, η μαύρη φυλή ( 2-3 φορές μεγαλύτερη συχνότητα), η κληρονομικότητα, η πρόωρη εμμηναρχή (<10 χρονών), ο αριθμός των κυήσεων (όσο περισσότερες τόσο μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης ινομυώματος), η μεγάλη κατανάλωση κόκκινου κρέατος και αλκοόλ, η υψηλή αρτηριακή πίεση.

Αναλόγως το μέγεθος και τη θέση τους στη μήτρα, τα ινομυώματα μπορούν να προκαλέσουν τα παρακάτω συμπτώματα:

• Μηνορραγία και δυσμηνόρροια (αυξημένη ή/και παρατεταμένη ποσότητα αίματος και πόνος κατά την περίοδο)
  • Κολπική αιμόρροια εκτός περιόδου
  • Αναιμία (λόγω αιμορραγίας)
  • Πόνος εκτός περιόδου
  • Υπογονιμότητα
  • Φαινόμενα πίεσης όπως, συχνουρία, πόνοι στην πλάτη
  • Ασυμπτωματικά
  • Σπάνια πιθανότητα εξαλλαγής (<0.2%)

Κατά συνέπεια, η θεραπεία προσαρμόζεται ανάλογα με τη συμπτωματολογία αλλά και την ηλικία της ασθενούς και μπορεί να είναι συντηρητική ή χειρουργική.

Με τη συντηρητική, προσπαθούμε να ανακουφίσουμε με φαρμακευτική αγωγή τα συμπτώματα ενώ με τη χειρουργική αντιμετώπιση, η θεραπεία είναι ριζική και μόνιμη, αφού αφαιρούμε την αιτία που προκαλεί το πρόβλημα.

Σε αυτές τις περιπτώσεις ή αφαιρούμε επιλεκτικά τα διάφορα ινομυώματα ή αφαιρούμε ολόκληρη τη μήτρα, αν αυτά είναι πολύ μεγάλα σε μέγεθος και πολλά σε αριθμό.

Πλέον με τη λαπαροσκόπηση, αυτές οι επεμβάσεις γίνονται με ασφάλεια, συνδυάζοντας γρήγορη ανάρρωση με άριστο αισθητικό αποτέλεσμα.